Jak otworzyć eKonto w mBanku – instrukcja
mBank to jeden z największych i najnowocześniejszych polskich banków. Swoim klientom oferuje pełną obsługę rachunku przez system bankowości internetowej i aplikację mobilną. Na przykładzie eKonta możliwości tłumaczymy krok po kroku proces otwierania konta w mBanku – możesz skorzystać z instrukcji również, jeśli chcesz założyć eKonto osobiste oraz inne rachunki w mBanku.
Przejdź na stronę wniosku o otwarcie konta
Wypełnienie wniosku jest proste, zajmie kilka minut i wymaga jedynie danych z dowodu osobistego (opcjonalnie paszportu lub legitymacji szkolnej). Wszystko jesteś w stanie załatwić samodzielnie, dlatego warto zaoszczędzić czas i nie stać w kolejkach w oddziale banku. Po złożeniu wniosku, umowa do podpisania zostanie przywieziona przez kuriera (zadzwoni w ciągu dwóch dni roboczych, żeby umówić się na dostarczenie przesyłki).
eKonto możliwości to rachunek przygotowany przez mBank dla młodych osób do 24. roku życia. Jest on bezpłatnie prowadzony, nie zapłacisz również nic za posiadanie i korzystanie z karty płatniczej. Do dyspozycji masz bezpłatne wypłaty ze wszystkich bankomatów w Polsce oraz aplikację mobilną z BLIKIEM, Apple Pay i Google Pay. eKonto możliwości możesz otworzyć od 13. roku życia. Wniosek znajdziesz tutaj.
eKonto osobiste to uniwersalny rachunek dla osób powyżej 24. roku życia. Jest on prowadzony bezpłatnie (nie trzeba również zapewniać regularnych wpływów), a z 7-złotowej opłaty za kartę zwalnia wykonanie jednej transakcji w miesiącu przy jej użyciu. Do dyspozycji są bezpłatne wypłaty ze wszystkich bankomatów w Polsce (od kwoty 100 zł; wypłata mniejszego nominału kosztuje 1,3 zł), a także bezpłatne transakcje BLIKIEM i wirtualnymi portfelami Apple Pay i Google Pay. Wniosek znajdziesz tutaj.
Krok 1 – dane podstawowe i karta do rachunku
W pierwszym kroku wpisz swoje imię, nazwisko, telefon i adres e-mail. Masz tutaj także możliwość wyboru karty: kartę podstawową lub z własnym projektem. Karta z własnym projektem jest wydawana bezpłatnie osobom od 13. do 24. roku życia i daje możliwość umieszczenia dowolnej grafiki wybranej z galerii banku lub wgranej przez siebie.
Osoby powyżej 24. za spersonalizowanie karty zapłacą 10 zł, choć oczywiście można wybrać domyślny wizerunek, bez żadnych opłat.
Krok 2 – dane do umowy
Na kolejnej stronie wniosku wpisz dane z dowodu osobistego: PESEL, obywatelstwo, kraj i miejsce urodzenia, nazwisko panieńskie matki, serię i numer dowodu osobistego i jego datę ważności. Możesz również jako „rodzaj dokumentu tożsamości” wskazać paszport.
Jeśli masz mniej, niż 18 lat, wniosek wypełnisz wpisując numer legitymacji szkolnej.
Zaznacz „tak” w pytaniu o to, czy jesteś wyłącznie polskim rezydentem podatkowym (chyba, że płacisz podatki jeszcze w jakimś innym kraju).
Krok 3 – adres wnioskodawcy
W następnym kroku podaj swój adres zamieszkania, a jeśli chcesz otrzymywać korespondencję z banku na inny, niż wskazany powyżej adres, zaznacz odpowiednie pole. Tutaj też musisz określić, czy o konto wnioskujesz sam, czy z drugą osobą (małżonką/małżonkiem).
Krok 4 – sposób podpisania umowy
Wybierz, czy chcesz, aby kurier dostarczył dokumenty pod wskazany przez Ciebie adres (skontaktuje się z Tobą w ciągu dwóch dni roboczych; masz możliwość wskazania dowolnego adresu doręczenia), czy udasz się do placówki banku, w celu podpisania dokumentów. Jeśli wybierasz tę drugą opcję, musisz wybrać z listy oddział, w którym będą czekać dokumenty.
Po przyjeździe kuriera zapoznasz się z dokumentami, jedna kopia zostanie u Ciebie, a druga zostanie odesłana do banku. W przesyłce będzie już pakiet aktywacyjny, dzięki któremu będzie można zalogować się do konta.
Krok 5 – oświadczenia
W przedostatnim kroku możesz zaakceptować wszystkie lub wybrane oświadczenia. Na pewno warto zgodzić się na otrzymywanie komunikacji drogą elektroniczną od banku, niekoniecznie trzeba zgadzać się na marketing innych spółek.
Zaznacz uczestnictwo w programie mOkazje (rabaty w sklepach partnerskich), zapoznaj się i potwierdź otrzymanie dokumentu dotyczącego opłat, a także zdecyduj w jaki sposób chcesz otrzymywać miesięczne wyciągi (zdecydowanie e-mail).
Krok 6 – podsumowanie
Ostatni krok to podsumowanie wprowadzonych przez Ciebie danych. Przeglądnij, czy wszystko się zgadza. Jeśli zauważysz jakiś błąd, możesz wrócić do wcześniejszych stron używając przycisku „cofnij” na dole strony. Jeśli dane są poprawne, kliknij „wyślij”, a następnie sprawdź skrzynkę mailową, w której znajdziesz wiadomość od banku z potwierdzeniem złożonego wniosku.
Link do strony, na której złożysz wniosek, znajdziesz poniżej.
Zobacz także:
Powrót do:
« Strony głównej
« kategorii Student i bank
redakcja serwisu kontostudenta.pl
ostatnia modyfikacja: 10.04.2019 r. Wykorzystywanie bez zgody redakcji zabronione
Uwagi? Komentarze? Napisz do nas:
Najczęściej czytane
Na skróty
Najnowsze artykuły
polityka prywatności | regulamin serwisu | kontakt
© Kontostudenta.pl 2011-2024. Wszelkie prawa zastrzeżone.