Getin Bank przestał istnieć. Co z pieniędzmi klientów?

30 września 2022 r. Bankowy Fundusz Gwarancyjny rozpoczął przymusową restrukturyzację Getin Noble Bank SA, którego działalność zostanie przeniesiona do nowo utworzonego banku należącego do BFG. Wszystkie pieniądze zgromadzone w banku są bezpieczne, karty płatnicze będą funkcjonować jak do tej pory, tak samo jak rachunki klientów prowadzone przez Getin. Zrestrukturyzowany bank będzie działał pod nazwą VeloBank.

Getin Bank przymusowa restrukturyzacja

Koniec działalności Getin Banku

BFG rozpoczął przymusową restrukturyzację Getin Noble Banku S.A., ponieważ zostały spełnione wszystkie trzy przesłanki, które zobowiązują BFG do podjęcia takiego działania: bank był zagrożony upadłością, brak było przesłanek, że bank wprowadzi działania mogące usunąć zagrożenie upadłością oraz wymagał tego interes publiczny, czyli konieczna była ochrona stabilności systemu finansowego w Polsce.

Mówiąc w skrócie, oznacza to, że bank znalazł się w tak trudnej sytuacji finansowej, że prawdopodobne było jego bankructwo. W związku z tym, zgodnie z prawem, Bankowy Fundusz Gwarancyjny przejął kontrolę nad jego działalnością, aby chronić stabilność całego systemu bankowego w kraju. 

Docelowo bank, do którego zostanie przeniesiona działalność Getin Banku, będzie działał pod nazwą VeloBank S.A. Trwa proces rejestracji zmiany nazwy, a klienci będą informowani o zmianach na bieżąco.

Jestem klientem Getin Banku – co mam robić?

Pieniądze klientów są bezpieczne i nie ma konieczności podejmowania jakichkolwiek działań. Rachunki i karty płatnicze funkcjonują bez przerw i bez zmian. Wszyscy klienci są i będą obsługiwani tak jak do tej pory, mają nieprzerwany dostęp do wszystkich swoich środków pieniężnych. Dotyczy to wszystkich osób i firm, które na dzień 30 września 2022 r. są klientami Getin Noble Banku S.A.

Poniżej prezentujemy pełną informację dla klientów banku, która jest opublikowana na stronach Bankowego Funduszu Gwarancyjnego:

  • Dla klientów nic się nie zmienia. Klienci są i będą obsługiwani tak jak do tej pory, mając dostęp do swoich wszystkich oszczędności w placówkach oraz przez bankowość internetową i aplikację mobilną.
  • Klienci mogą korzystać z kart i bankomatów. Nie zmieniają się numery rachunków bankowych, strony logowania, hasła i loginy do bankowości internetowej pozostają bez zmian.
  • Przeniesione zostaną m.in. wszystkie depozyty, a także kredyty w PLN.
  • Kredyty należy spłacać na dotychczasowych zasadach.
  • Kredyty hipoteczne denominowane lub indeksowane do walut obcych (CHF, EUR, USD, JPY) są wyłączone z przeniesienia i pozostają w Getin Noble Bank S.A., jednak sytuacja kredytobiorców mających hipoteczne kredyty walutowe w zakresie ich obsługi również nie ulega zmianie: należy je spłacać na dotychczasowych zasadach i na dotychczasowe numery rachunków. Polecenia przelewu z przeniesionych rachunków bankowych będą dalej realizowane, a klienci posiadający kredyty hipoteczne w walutach obcych będą obsługiwani bez zmian.
  • W związku z przymusową restrukturyzacją Getin Noble Bank S.A. klienci nie muszą podejmować żadnych działań.
  • Działa całodobowa infolinia dla klientów indywidualnych pod numerem +48 664 919 797 lub +48 32 604 30 01. Infolinia dla klientów firmowych i sektora publicznego dostępna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 20.00 pod numerami +48 608 019 700 lub + 48 32 604 30 25.
  • Docelowo bank, do którego zostanie przeniesiona działalność Getin Noble Bank S.A., będzie działał pod nazwą VeloBank S.A. Trwa proces rejestracji zmiany nazwy, a klienci będą informowani o zmianach na bieżąco.
  • Placówki będą działać pod dotychczasowymi szyldami do czasu rebrandingu na VeloBank S.A.

Okazja do zmiany banku? Jak najbardziej

To, że Twoje konto będzie prowadzone dalej, i będzie można normalnie korzystać z pieniędzy na nim zgromadzonych, jest jasne. Nie ma powodów do niepokoju.

A jakie będą opłaty i prowizje już po zmianie szyldu na VenloBank? Tego nie wiadomo, więc może się okazać, że to dobra okazja to zmiany banku i wyboru takiego rachunku, jaki Ci odpowiada. A jest w czym wybierać, bo aktualne promocje dla nowych klientów są w kilku bankach naprawdę atrakcyjne. Wszystkie porównasz w zestawieniu: Konto dla młodych – ranking rachunków bankowych.

Zobacz także:

Powrót do:
« Strony głównej
« kategorii Aktualności finansowe

redakcja serwisu kontostudenta.pl
ostatnia modyfikacja: 30.09.2022 r. Wykorzystywanie bez zgody redakcji zabronione
Uwagi? Komentarze? Napisz do nas: 



polityka prywatności  |  regulamin serwisu  |  kontakt

© Kontostudenta.pl 2011-2024. Wszelkie prawa zastrzeżone.